OBJAVE ALKOHOLA NA DRUŽBENIH OMREŽJIH ŠKODUJEJO OTROKOM IN MLADIM

Home / blog / OBJAVE ALKOHOLA NA DRUŽBENIH OMREŽJIH ŠKODUJEJO OTROKOM IN MLADIM

Pred kratkim (22.1.2020) je bil v znanstveni reviji “Frontiers in Psychology” objavljen članek, ki še dodatno potrjuje naše večletno prepričanje in večkratne pozive različnim ciljnim skupinam, zlasti pa mladim in staršem ter drugim pomembnim odraslim (vključno z različnimi vplivneži), da lahko objave alkohola na družbenih omrežjih negativno vplivajo na pitje mladih ter spodbujajo nadaljnjo normalizacijo alkohola v družbi.

Tudi Zveza KZA Slovenije se pridružuje temu mnenju in opozarja na škodljivost takšnih objav. Ugotovitve raziskovalcev namreč kažejo, da bi nas moralo v tem kontekstu zelo skrbeti. Takšnim “alkoholnim” objavam na Facebooku, Instagramu, Twitterju itd. so izpostavljeni številni otroci in mladostniki. To lahko vpliva na povečano pitje alkohola v tej posebno ranljivi starostni skupini. Alkoholna industrija seveda vse to podpira, saj jim ni treba še dodatno investirati v oglaševanje na družbenih omrežjih.

Ob tej priložnosti se pridružujemo Inštitutu Utrip in pozivamo slovenske medije, da v čim večji meri povzemajo članek in s tem pripomorejo k zmanjšanju objav alkohola na družbenih omrežjih ter s tem izboljšanju zaskrbljujočega stanja glede alkohola v Sloveniji.

Hkrati pozivamo tudi politike, da končno alkoholno politiko postavijo višje med prioritete te države, ter ne podlegajo pritiskom alkoholne industrije in njihovih podpornikov (npr. lobistov), čemur smo bili v preteklosti že priča.

Eden od pomembnih in učinkovitih ukrepov bi zagotovo lahko bil popolna prepoved oglaševanja in objavljanja fotografij alkohola, vključno z družbenimi mediji.

Znanstveni članek, napisan v angleškem jeziku, si lahko preberete na naslednji povezavi:
https://www.frontiersin.org